Friday 15 October 2010

Day 9 - Bottlebrush Tree Flower

A bottlebrush azt jelenti, hogy üvegmosó:) Találó, mert a virágai tényleg olyanok, mint az üvegmosó. Csak épp sokkal élénkebb színű ;)
Gyakori fácska errefelé, sok helyen láttam, jóval többet, mint magnóliát. Illata nem volt. Létezik fehér, zöld, narancssárga és sárga változata is, de nekem a piroshoz volt csak szerencsém. Illetve valódi üvegmosóban más árnyalatokat is láttam ;)
A magvai kis tokokban érnek be, amik csak a növény pusztulása vagy tűz esetén szabadulnak ki...

8 comments:

Karina said...

Képzeld, én Costa Ricában találkoztam ezzel a fával, és a nagynéném szerint eukaliptusz. Nem tudom valóban az-e, de én nagyon szeretem. De jó neked, hogy ilyen szépségek közt élhetsz!

helen said...

Ez tényleg a bottlebrush fa :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Callistemon

Bár a levelik tényleg mutatnak hasonlóságot!
http://en.wikipedia.org/wiki/Eucalyptus

Karina said...

Köszi a linkeket :)

Anice kötős blogja said...

Nagyon szépek és érdekesek a virágos postjaid.:)
Nálunk a virágboltban lehet ezt a növénykét kapni borsos áron-ott meg a z ágyásban..-de megcsodálnám

Edit said...

Egyszer ilyet vettünk ajándékba a nagy kertész főnökünknek (mikor nyugdíjba ment). Kefefának hívják itt. Egyébként nagyon szép!

Hoyacarnosa said...

Igen, ilyet itt is lehet kapni, elég drága, bár milyen jó is lenne egy belőle :)
Mindig jövök nézelődni... :) Kérek még sok fotót :D

Alexandra said...

Na, ez is van nálunk egy csomó. Őshonos. Nem tudom, vajon nálatok is az?

helen said...

Itt nem őshonos, csak mutatós ;)