Sunday 14 December 2008

Provance-i csirkemell

Annyi receptet köszönhetek nektek, hogy ideje picit tölreszteni :) A következő receptet már másodjára készítem el ebédre. Nem épp a szűkös napokra szoktuk betervezni... :) Aki szereti a délies ízvilágot, annak biztos ízleni fog!



Hozzávalók: 50 dkg fürtös paradicsom * 4 db filézett csirkemell * só, bors * 3 dkg liszt * 2 ek olaj * 1 kiskanál zúzott fokhagyma * 1 doboz szardellapaszta * 1,2 dl fehérbor * 2 dl csirkealaplé * 10 db vékonyra szeletelt fekete olajbogyó * 2 ek vaj * 1 ek finomra vágott bazsalikom

Kimagozzuk a paradicsomokat, mindegyik aljára egy x-et vágunk, majd 10 másodpercre forrásba lévő vízbe tesszük. Kivesszük és jégágyra helyezzük. Meghámozzuk és apró darabokra vágjuk.

A csirkecombokat sózzuk, borsozzuk, és a lisztben megforgatjuk. Közepes lángon olajat melegítünk, és a csirkét, egyszer megfordítva, 6-8 percig sütjük, amíg át nem sül. Ha elkészült, egy tányérra tesszük, lefedjük.

A szardellapasztát és a fokhagymát közepes lángon, kevergetés mellett 30 másodpercig hevítjük. Hozzáadjuk a bort és felforraljuk. Belekeverjük a paradicsomot, az alaplét és az olajbogyót, majd lassú tűzön, fedő nélkül 8-10 percig főzzük, míg a szósz be nem sűrűsödik.

Belekeverjük a vajat, majd beletesszük a csirkét is, és átmelegítjük. Bazsalikommal a tetején tálaljuk.

Forrás: Paprika magazin, amit egyébként nagyon-nagyon szeretek :D
***

Természetesen mindig változtatok a recepteken, én már csak ilyen kis izé vagyok :) Pl. szardellát soha nem látott az enyém - nem is finnyáskodásból, inkább csak kicsit tartok tőle, illetve a közelben lévő boltban nem is találtam. Ezen kívül én a husit kicsit tovább sütöm, lassú tűz fölött és másik edényben közben elkészítem a szószt. Mivel az enyémben nincs szardella, hogy sűrű legyen: egy kis étkezési keményítőt szoktam háziparadicsomlével keverni (kb. 3-4 ek, csak azért, hogy folyadékkal keverhessem), és ezzel szoktam a végén sűríteni... Jah: és sztem az épp otthon lévő bármilyen olajbogyóból (zöld, kicsi, nagy...) nagyon finom eredményt kapunk :)

1 comment:

Polly said...

Nekem szintén csak a szardellapaszta ellen van kifogásom, de a család többi tagja az olajbogyót is kifogásolná :(
Így bármennyire jól hangzik a recept, és néz ki gusztusosan a képen a kaja, nem fogom kipróbálni :(