Saturday 25 October 2008

Fekete-erdő muffin


Nagyon jó blogokon tévelyegni és olvasgatni. Így találtam ezt a feketeerdő-muffin receptet Dominika blogján. Köszönöm neked, Dominika! :)

Nagyon finom! Főleg, mert nem száradt ki, olyan jó tömény maradt. Amit változtattam: löttyentettem bele egy kis rumot, és tettem bele kis vaníliát is. A cseresznyét én sem daraboltam össze, hanem egészben kavartam a tésztához. A csoki pedig nem dara nálam, hanem vettünk egy nem olvasdós, iszonyat méretű táblás csokit aldiban, és abból daraboltam bele jókora darabokat...
A receptből nekem bőven elég mennyiség jött ki a 12 db-os sütőformámba!

Fekete-erdő muffin

Hozzávalók: 15 dkg kimagozott meggybefőtt, 25 dkg liszt, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 1 kávéskanál sütőpor, 3 evőkanál kakaópor, 3 evőkanál tortadara, 2 tojás, 10 dkg cukor, 10 dkg puha vaj, 2 dl natúr joghurt
.A díszítéshez: 6 evőkanál meggylé, 2 dl tejszín, ízlés szerint cukor, 5 dkg meggy, tortadara.

A muffinformákat kibéleljük papírral. A meggybefőttet lecsepegtetjük, apróra vágjuk. A lisztet elkeverjük a sütőporral, a szódabikarbónával, a kakóval és a tortadarával. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a vajat és a joghurtot. A tojásos masszához kis adagokban hozzáadjuk a lisztes keveréket, végül az apróra vágott meggyet. A tésztát a formákba töltjük, és előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük!
A megsült muffinokat hagyjuk kihülni ezután kivesszük a formából, és mindegyiket átitatjuk egy-egy kkávéskanál meggylével. A díszítéshez a tejszínt felverjük a cukorral. A muffinok tetjére tesszünk 1 evőkanál habot erre fél szem meggyet(én egészet tettem rá), és megszórjuk tortadarával!

3 comments:

Barbi said...

Jaj, már én is leírtam, de még nem sütöttem meg! A mobilod igazán meleg, télire való, szép bundát kapott! Nerc?

Melinda said...

Köszi!Azt hiszem ez is olyan "KiKeLlPróBálNom" fajta muffin!
Tegnap a fini kakaós csigádat sütöttem ,ma...

helen said...

A mobilom birka-bundát kapott, kicsit átalakított stílusban ;)

Igen, ez a muffin eteti magát... Sajnaaaaa!