Monday 11 September 2006

Adventi naptár és karácsony 12 napja

Gondoltam, megmutatom nektek :) Tudom, még nagyon sok van hátra, de sebaj! Idén már használni akarjuk :D

S ha már úgy is karácsony és advent van soron, sőt, ma Cimpulusszal is előkerült a "karácsony 12 napja" hagyomány. Régebben nlc-n tett fel valaki egy ms féle mintát, ami erről szólt, ekkor tisztázódott le bennem. Érdekes, tetszik :) Majd lehet, hogy én is sütök a gyerekemnek és a családomnak sütiket, amiből az egyikbe pénzt lopok ;)
Még az is lehet, hogy idén, karácsony első napjától kezdve elkezdek hímezni egy ilyen képet. Főleg Prarie Schooler féle minta tetszik - a témában! Bár igaz: csak ezt és az MS féle verziót láttam csak!
Jó levezetése lenne a karácsonyi felhajtásnak - és jövőre már használhatnám! Elvégre karácsony után le kell venni az adventi naptárat és kerülhetne ez a helyére :)
És ha már annyit emlegettem ezt a 12 napot, álljon itt angolul és magyarul a versike! Előbbi jobban tetszik - már rögtön az első sor miatt!... :)

On the twelfth day of Christmas, my true love sent to me
Twelve drummers drumming,
eleven pipers piping,
ten lords a-leaping,
nine ladies dancing,
eight maids a-milking,
seven swans a-swimming,
six geese a-laying,
five gold rings;
four calling birds,
three French hens,
two turtle doves
and a partridge in a pear tree.

---

Karácsony tizenkettedik napja van,
köszönt és minden jót kíván
tizenkét ugra-bugra úr,
tizenegy táncos, tarka úrnő,
tíz tekergő kéményseprő,
kilenc kötényes kisleány,
nyolc nyúl a vadász oldalán,
hét hattyú, tolla tiszta hó,
hat tyúkanyó,
öt szélkakaska,
négy nyafka macska,
három veréb-zenész,
két gerle és
egy csíz a csupasz körtefán.


6 comments:

Laci said...

Meg magyarul sohasem hallottam/olvastam ezt! Nekem is nagyon tetszik ez az enek/vers, es nekem a Tersea Wentzler-tol van meg a minta... https://www.stitchingbitsandbobs.com/cgi-bin/showimage.cgi?TWDesignworks012DaysOfChristmas1200 - majd valamelyik nap annak is neki kezdek!

Jol haladsz az adventi naptaradal - jol nez ki!!

Anonymous said...

Egyre több van a naptárból, mindjárt készen leszel vele:-)
Én meg még mindig az indiánnal nyűglődök.... pedig van még mit csinálnom karácsonyig. Rá kell kapcsolnom!!!

helen said...

Köszi csajok :) Most másra nem nagyon van energiám... Főleg,hogy fejünk felett lebeg a költözés, nemsokára lecsap :D Várom már...
Katica! Ez a karácsony 12 napja minta nagyon nagy! Nem két nap lesz, mire elkészül, nem is 12... De szép nagyon!

Nálatok is van ezzel kapcsolatos hagyomány?

Laci said...

Sajnos nem tudnam meg mondani hogy van e nalunk ezzel kapcsolatos hagyomany, azzon kivul hogy egy szokasos karacsonyi enek... mivel a csaladom magyar szarmazasu, mi inkabb a magyar szokasokat tartotuk meg... A Barbi mar elkezdte ugyan ezt a mintat, neki mar az elso 6 nap mar kesz van...

Anonymous said...

Ezt a mintát én annyira de annyira szeretném!:)Évi tudnál vmit tenni az ügy érdekében!?;)

Anonymous said...

Megoldjuk :)